نکات ایمنی در زمان نصب باتری – ویدئو

نکات ایمنی در زمان نصب باتری : در این ویدئو می خواهیم آموزش نکات ایمنی در زمان نصب باتری در داخل کابینت باتری را خدمتتون آموزش بدهیم .

با توجه به اینکه باتریها دارای ولتاژ مستقیم DC هستند باید در موقع نصب کابینت بسیار دقت نمود . که عواقب برق گرفتگی در ولتاژDC بسیار خطرناک و در بعضی از اوقات منجر به مرگ میشود . بنابراین  تکنسین های نصب دستگاه باید در موقع نصب از ابزار های  با عایق الکتریکی و از دستکش مناسب استفاده کنند.

در زمان نصب باتری ها دقت داشته باشید که در دستان شما انگشتر و یا دستبند و ساعت فلزی نباشد.  زیرا در صورت  برخورد  با اتصالات باتری موجب اتصالی و سوختگی اعضاء بدن می شود .

در زمان نصب دقت شود که سر باتری ها و یا  سیم های رابط  و آچارها به بدنه کابینت و یا قطب های دیگر باتری اتصال پیدا نکند .  در صورت اتصال بین قطبهای باتری، باتریها به شدت آسیب می بینند .

حتما در زمان متصل کردن کابلها به سر باتریها دقت شود که کابل شوها به کابل محکم متصل شده اند . پیچ سر باتری ها بسیار محکم و سفت باشد. حتما واشر بین کابل شو و سر باتری قرار نگیرد . تا اتصال به درستی انجام بشود  .   

در کابینت باتری هایی  که داری ولتاز بالایی هستند درموقع نصب باتری ها بهتر است که اتصالات  باتری هر طبقه به صورت جدا گانه انجام شود . سپس با دقت بسیاری اتصال طبقات انجام دهید . در آخر قبل از متصل نمودن کابینت به یوپی اس باید مطمئن باشید که فیوز کابینت باتری قطع باشد .

باید توجه داشته باشید قبل از اتصال کابل های باتری به دستگاه یوپی اس ولتاز کابینت باتری باید اندازه گیری شود . ما در اینجا میتونیم با استفاده از ولتمتر ولتاژ این کابینت رو اندازه گیری کنیم . در صورتی که کابینت باتری دارای کانکتور باشه باید دقت کنید علامت مثبت روی کانکتور حتما به پراپ قرمز و علامت منفی به پراپ مشکی ولتمتر وصل شود . ولتاژی که  روصفحه ولتمتر میبینید  درصورت نبودن عدد منفی پشت عدد ولتمتر و مطابق بودن  مقدار ولتاژ  با ولتاژ DC  دستگاه می تونیم  کابینت باتری را به UPS  وصل کنیم . 

 
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟