تابلوی برق یو پی اس

یو پی اس و تابلو های برق آن درواقع یک نوع تابلوی توزیع بوده و برق ورودی و خروجی دستگاه یو پی اس ups را کنترل می نماید . این تابلوها با توجه به توان و تعداد فاز ورودی و خروجی  دستگاه طراحی و ساخته می شوند . تابلوها دارای کلید و فیوزهای الکتریکی جهت امنیت و کنترل بیشتر می باشد .

البته در صورت نیاز و اضطرار می توان برق ورودی و خروجی یو پی اس ups را قطع کرد . در صورتیکه مشکلی در سیستم برقی باشد، فیوزهای داخل تابلو، برق را به صورت خودکار قطع نموده تا مشکل برای یو پی اس ups  و مصرف کننده ها به وجود نیاید.

یو پی اس و تجهیزات پزشکی

بای پس یو پی اس (ups bypass)

اکثر یو پی اس های مدل سه فاز دارای کلید بای پس می باشند . در صورت نیاز و یا بروز مشکل با استفاده از این کلید می توان به راحتی ورودی یو پی اس ups را به خروجی آن متصل نمود . بعضی از مدل های یو پی اس ups دارای کلید اتوماتیک بای پس Automatic bypass می باشد . در صورت لزوم به صورت خودکار دستگاه در حالت بای پس قرار می گیرد .

یو پی اس و تابلوی بای پس

(ups Panel bypass) 

با توجه به اینکه یو پی اس دارای کلید بای پس می باشد چرا باید از تابلوی بای پس یو پی اس استفاده نمود ؟

علت استفاده از تابلوی بای پس برای یو پی اس  برای زمانی می باشد که دستگاه یو پی اس ups دچار مشکل شده است . در این حالت  می توان  توسط  کلید  بای پس تابلوی یو پی اس ، دستگاه یو پی اس ups را کاملا از مدارخارج کرد . برق ورودی را به مصرف کننده های اصلی متصل نمود و دستگاه براحتی قابلیت چکاب و بازدید و تعمیر و تعویض را دارد .

طراحی و ساخت تابلوی برق یو پی اس

ساخت و طراحی تابلوی برق یو پی اس ups : همانطور که گفته شد با توجه به نوع یو پی اس و بار مصرفی و با توجه به نیاز برای هر محل طراحی وساخته شود.

مواردی که باید در تابلوی یو پی اس ups رعایت شود

در داخل تابلوها حتما باید ازقطعات و کلید و فیوزهای اورجینال با توان مناسب استفاده گردد . در ورودی و خروجی تابلو حتما فیوز مناسب قرار گیرد .

تاکید می گردد حتما نول ورودی از خروجی کاملا مجزا و ایزوله باشد .برای همین منظورکلید گردان بای پس قابلیت قطع نول را داشته باشد . حتما تابلو به سیستم ارت متصل بوده و در ضمن، ترجیها تابلو دارای نمایشگر ولتاژ و جریان ورودی و خروجی باشد .

 
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟