نصب و راه اندازی استابلایزر

در مقاله انواع استابلایزر آشنایی با مدل های مختلف استابلایزر پیدا کردیم . که حال در اینجا می خواهیم در مورد نصب و راه اندازی آنها صحبت کنیم .
بعضی از مدلهای استابلایزر یا ترانس محافظ کوچک و رومیزی هستند . و برای یخچال و ماشین ظرفشویی و یا لباس شویی و سیستم های صوتی ، طراحی و ساخته شده اند . که دارای نصب بسیار آسانی می باشند . یک عدد دوشاخه برق جهت وصل شدن به پریز محل داشته و دارای چند عدد پریز جهت اتصال به مصرف کننده ها می باشد . که معمولاً این مدل از ترانس های محافظ بین ۳۰۰۰ الی ۴۰۰ ولت آمپر می باشند . در توان های بالاتر استابلایزرها هم به صورت رومیزی و هم به صورت دیواری به صورت ایستاده ( Stand ) می باشند . که در همه این مدلها دستگاه استابلایزر دارای برق ورودی و خروجی هستند . که ورودی دستگاه همان برق شهر و یا ژنراتور است . خروجی آن به مصرف‌کننده‌ متصل می گردد . که در تمامی مدل های استابلایزر قسمت ورودی و خروجی آن مشخص بوده و معمولا با علامت IN  ورودی و OUT   خروجی مشخص میگردد . باید دقت گردد ورودی و خروجی به صورت برعکس متصل نگردد که امکان آسیب دیدن دستگاه استابلایزر می باشد .
در دستگاههای استابلایزر سه فاز باید ترتیب  T و S  و R  برق سه فاز به درستی رعایت گردد . در صورتی که توالی فاز رعایت نگردد، دستگاه فالت می دهد و روشن نمی شود . که در صورت دیدن فالت توالی ، فازهای ورودی باید جا به جا شود تا توالی فاز رعایت گردد. پیشنهاد می گردد در صورت امکان ارت مناسب به دستگاه متصل گردد تا از برور بعضی از مشکلات برق شهری جلوگیری شود .
 محل قرارگیری استابلایزر باید عاری ازگرد باشد . و غبار و دارای دمای محیط مناسب بوده و اطراف دستگاه باید فضای آزاد باشد . تا سیستم خنک کننده دستگاه استابلایزر بتواند بدرستی عمل نماید .نصب استابلایزر
 در نصب استابلایزر نیز مانند نصب و راه اندازی یو پی اس مشخصات کامل استابلایزر و تابلوهای موجود ورودی و خروجی را به این شرکت ارسال نماید . تا پس از بررسی کامل برق و تابلوهای آن مجموعه نحوه سیم کشی و نوع کابل ها و کابل شو ها و فیوز های ورودی و خروجی به همراه نکات ایمنی برای شما ارائه گردد . که در صورت تمایل می توانید طبق موارد ارسال شده خود این عملیات را انجام دهید . در غیر این صورت این شرکت آمادگی کامل خود را جهت انجام اجرای سیم کشی و نصب تابلوهای استابلایزر و نصب و راه اندازی استابلایزراعلام میدارد .
قبل از نصب بار مصرفی به استابلایزر حتما در نظر گرفته شود توان استابلایزر حدود ۲۰ الی ۳۰ % بالاتر از توان نامی مصرف کننده ها باشد . چرا که اگر دستگاه‌های مصرف کننده در حال استارت باشند جریان‌های لحظه‌ای بیشتری دریافت می کنند . و امکان دارد بیش از توان استابلایزر بوده و به آن آسیب وارد گردد .  در ضمن هر چقدر بار مصرفی دستگاه استابلایزر کمتر باشد عمر مفید این دستگاه ها به مراتب بالاتر خواهد بود .
 
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟