باتری خراب یو پی اس

باتری خراب یو پی اس : باتری ها دارای سیکل مشخص شارژ و دشارژ هستند . معمولاً این سیکل به صورت نمودار در کاتالوگ هر باتری مشخص شده است .

در چه صورتی باتری یو پی اس خراب می باشد ؟

اگر درباتری تعداد شارژ و دشارژ بیش از تعداد ذکر شده در کاتالوگ باشد . دراین حالت صفحات سربی پلیت (Plate) باتری کاملا سولفات می شوند . لذا باتری قابلیت الکترولیز را ندارد . در این حالت باتری عملا دیگر کارایی ندارد .
گاهی باتری دچار شکستگی  یا نشت اسید و بخارات می شود . به طوری که اسید داخل باتری خارج می گردد . که این حالت نشان دهنده کم شدن الکترولیت باتری می باشد . در مواردی ممکن است باتری براثر ضربه و یا شارژو دشارژ بیش از حد ، تخلیه شود . یا باتری دچار قطعی گردد . که عمر مفید باتری تمام شده باشد .
اگرموارد نظیر مسائل قید شده باشد باتری خراب است . در این حالت باتری قابل استفاده  یا ترمیم  و احیا نمی باشد .

خرید باتری داغی یو پی اس :

ممکن است  باتری عملاً کارایی خود را از دست بدهد . طوری که دیگر قابل احیاء و ترمیم نباشد . در این صورت اصطلاحاً  به باتری ، اسقاطی و یا داغی گفته می شود . که جهت استفاده از آلیاژ سرب داخل آن باید به کارخانه های بازیافت انتقال پیدا کند . 
این امر هم برای محیط زیست مفید بوده است . تا اسید و سرب آن محیط را آلوده ننماید . هم از سرب باتری مجدد برای ساخت باتریهای جدید استفاده گردد . از این رو این شرکت آمادگی خود را جهت خرید باتریهای خراب ، یا همان باتری داغی و اسقاطی شما را اعلام می نماید . این امر در محل با انجام دمونتاژ و حمل و نقل باتری انجام میگردد .

باتری یو پی اس و محیط زیست :باتری یو پی اس و محیط زیست

محیط زیست برای ما بسیار هائز اهمیت و مهم است . باتریها دارای سرب و اسید سولفوریک و گازهای موجود در آن است . که برای محیط زیست ما بسیار خطرناک می باشند . این مواد اکثراً دارای پسماند های خطرناک ، حاوی عناصر سنگین هستند . بعضی از این مواد سمی می باشند . که از طریق ررسیدن به آب و یا دستگاه تنفسی امکان دارد وارد بدن انسان و یا حیوانات گردد .
از این رو هرگز نباید باتری های خراب را در طبیعت رها نمود . حتماً بعد از اتمام عمر باتری آن را به تولید کننده یا فروشنده باتری باز گردانید .  باتری دوباره به چرخه تولید برگردانده می شود . تا حداقل ضرری به محیط زیست وارد نگردد .
باتری را در سطل نیندازیدعلامتی روی تمامی باتریها وجود دارد . که نشان می دهد به هیچ عنوان باتریها را داخل سطل زباله نیندازید . در اکثر کشورهای پیشرفته جهان ، پیرو قوانین محیط زیست بین المللی این امر جرم است . که با خاطیان طبق قوانین برخورد می شود .
 
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟