محاسبه توان یو پی اس مورد نیاز

محاسبه توان یو پی اس :

  راه تشخیص و محاسبه توان یو پی اس چیست ؟محاسبه توان یو پی اس

برای محاسبه توان یو پی اس مورد نیاز باید مقدارتوان دستگاهای مصرفی که نیاز است به یو پی اس متصل نماییم را داشته باشیم . عمدتا در لیبل مشخصات فنی پشت دستگاههای مصرف کننده توان مصرفی آنها ذکر شده است . برای  محاسبه  توان  یو پی اس نیز میتوانید  با کارشناسان این شرکت مشورت نمایید.
توجه داشته باشید که توان یو پی اس برحسب ولت آمپر (VA) محاسبه می شود . با این توضیحات به طور مثال توان قید شده برروی دستگاه ها برحسب ‟VA”یا ‟KVA” می باشد . پس توان همه دستگاهها را باهم جمع نمایید . در نهایت ضریب حدود ۳۰% بالاتر را لحاظ نمایید . در نتیجه توان و ظرفیت دستگاه یو پی اس “UPS” را محاسبه کردید .
مقاله انتخاب یو پی اس مورد نیاز را مطالعه فرمایید تا بسته به توان ،انتخاب نمایید .

فرمول توان یو پی اس بر حسب VA :

در مواردی توان دستگاههای مصرفی برحسب وات  “W” می باشد . دراین شرایط مقدار به واحد ولت آمپر“VA” تبدیل می گردد. چون توان دستگاه یو پی اس بر حسب ولت آمپر می باشد.در ادامه راهکار تبدیل W  به VA را مطالعه می فرمایید.

تبدیل توان دستگاه از وات  “W” به ولت آمپر“VA” :

برای تبدیل باید از فرمول “VA=W÷ COSᵠ” استفاده کرد . برای نمونه میتوان گفت که  توان مصرفی یک دستگاه “۲۰۰۰W” و پاور فکتور یو پی اس “۰٫۸” می باشد. از طریق فرمول فوق “VA=۲۰۰۰W÷۰/۸” مقدارتوان دستگاه “۲۵۰۰VA” ولت آمپربدست می آید . اگر دستگاهها بیش از یک عدد باشد باید مقدار بدست آمده به تعداد دستگاهها ضرب گردد.
 
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟